Handelsbetingelser
Handelsbetingelser Privat.
Alle priser i kataoget er vist inklusiv og eksklusiv moms og eksklusiv leveringsomkostninger.
Sådan handler du hos os:
For at foretage et køb på 3dprinteq.dk- EDGE TEAM A/S- skal du igennem følgende trin:
Køb af varer
For at handle hos 3D Printeq skal du gennem 7 trin:
- Find din vare i kataloget, vælg antal og tryk ‘Læg i kurv’
- Klik på kurven og se / ret din bestilling
- ‘Fortsæt til Kassen’ og indtast dine oplysninger
- ‘Gennemse Bestilling’ og accepter handelsbetingelser.
Ret evt. til om nødvendigt. - ‘Gå til betaling’ og vælg betalingsform.
Vælges kortbetaling sendes du videre til Quickpay. - Vælg betalingskort, Indtast kortoplysninger og gennemfør betaling.
Aftalen indgås endelig, når du gennemfører betalingen. - Når betalingen gennemføres, så ser du kvittering for dit køb og kan printe den ud.
Kvitteringen sendes naturligvis også til din mail.
Sikkerhed
Alle betalingsmåder sker via en sikker forbindelse (https). De indtastede oplysninger er krypterede (SSL) og kan ikke læses af andre. Kortoplysningerne sendes over en krypteret forbindelse til serveren. 3D Printeq opfylder alle de krav, som PBS stiller til sikkerhed, og vi har derfor på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
I forbindelse med køb hos 3D Printeq registrerer vi dine oplysninger: Navn, adresse, mail og telefonnummer. Dette gøres for at sikre levering af varen. 3D Printeq bruger ikke dine oplysninger til andre formål uden dit samtykke. 3D Printeq deler ikke dine oplysninger med andre. Du kan kontakte os på 70 20 03 92 (9-15.30) eller på 3dprinteq@3dprinteq.dk som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til 3dprinteq@3dprinteq.dk.
Bestilling
På 3dprinteq.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Praktiske oplysninger
Indholdet i dette katalog er normalt lagervare. Undtagelsesvis kan enkelte varenumre være midlertidigt udsolgt, og vil så hurtigt genfremskaffes. Ældre varer kan desværre udgå fra lager og kan ikke genanskaffes. De fleste varer er importeret, for at kunne holde minimumpriser.
Anvendelse af 3dprintere i praksis SKAL foregå under opsyn for at forhindre skader – på og omkring 3dprinter / omkringliggende lokaler eller genstande. Anvendes printeren uden opsyn, vil dette altid betyde at det er købers ansvar for skader, som følge af fejlprint, nedbrud, brand/brandskader mv. Sker der fejlprint skal enheden stoppes/slukkes og fejlen skal udbedres.
Vi anbefaler at man ALDRIG bruger en 3dprinter uden konstant opsyn, da det kan have fatale konsekvenser – det er uden for 3D Printeq ansvar for hvorledes og til hvilke formål 3dprintere og tilbehør anvendes. Vi henviser til producenternes manualer og anbefaler at man handler ud fra disse.
Billedmateriale i katalog
Billederne som er brugt i kataloget kan afvige i større eller mindre grad fra det virkelige produkt. Dette skyldes at vi konstant arbejder på at forbedre vores leverancer, kvalitet mv. af både printere, tilbehør og brugsstoffer. Vi arbejder på at holde billederne opdateret.
Salgs- og leveringsbetingelser
3D Printeq er en B2B webshop hvor følgende betingelser er gældende:
1. Anvendelse og gyldighed
1.1 Enhver leverance af produkter fra 3D Printeq sker i henhold til nedenstående salgs- og leverings-betingelser, medmindre disse er fraveget ved udtrykkelig skriftlig aftale.
1.2 Købers angivelse af særlige vilkår i bestillingslisten/ordren m.v. anses ikke som fravigelse af nedenstående vilkår, medmindre 3D Printeq skriftligt har accepteret disse.
1.3 Brugsvejledninger, manualer, MSDS/SGS rapporter og andre informative guides kan forekomme på andre sprog end dansk – dog vil der altid være en engelsk manual til rådhed fra 3D Printeq eller direkte fra producenten. Det er købers ansvar at sikre at disse forekommer på Dansk eller andet valgt sprog. Vi garanterer som minimum et af følgende på engelsk.
1.4 Anvendelse af 3dprintere i praksis SKAL foregå under opsyn for at forhindre skader – på og omkring 3dprinter / omkringliggende lokaler eller genstande. Anvendes printeren uden opsyn, vill dette altid betyde at det er købers ansvar for skader, som følge af fejlprint, nedbrud, brand/brandskader mv. Sker der fejlprint skal enheden stoppes/slukkes og fejlen skal udbedres.
1.5 Vi anbefaler altid at man bruger korrekt godkendt udsugning i forbindelse med brug af 3dprint indenfor erhverv. Dette giver en sikkerhed for det omgivne miljø omkring brugen af 3dprint indendørs og sikrer brugere imod UFP, fejlagtig brug af maskine, temperatur fejl på maskiner eller lignende, som kan give anledning til forhøjet UFP udledning mv.
1.6 I henhold til arbejdstilsynet har vi pt. få retningslinjer i forhold til råd og vejledning i forhold til brug af thermoplast i 3dprint. Vi anbefaler derfor at man som virksomhed tager sine forholdsregler. Det er op til den enkelte arbejdsgiver at vurdere behovet for processventilation samt eksternt lokale for 3dprintere i virksomheden.
1.7 Særlige bestillinger / special bestillinger på 3d printere der ikke er normal lagervare vil som udgangspunkt ikke kunne returneres efter levering. Reklamationer og lignende vil i samarbejde med producent og 3D Printeq blive udbedret efter behov. * Særlige bestillinger kan være 3d printere af meget høj værdi (100.000,-+) og lignende der ikke vil betragtes som en normal lagervare hos 3D Printeq.
2. Købsaftale
2.1 Aftale om ordre sker skriftligt via 3D Printeq kundeservice på 3dprinteq@3dprinteq.dk
3. Priser
3.1 Alle priser er ekskl. moms.
3.2 Den endelige pris vil fremgå af 3D Printeq faktura, hvor prisen er tillagt den til enhver tid gældende moms, afgifter, eventuelle fragt og andre gebyrer.
3.3 3D Printeq forbeholder sig ret til at regulere de aftalte priser for ikke-leverede varer i tilfælde af valutakursændringer, prisforhøjelser fra underleverandører, råvare prisstigninger, ændringer i arbejdslønninger, statsindgreb eller lignende forhold.
4. Levering
4.1 Ordrer modtaget inden kl. 10.00 afsendes indenfor 48 timer, såfremt Køber ønsker dette. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Køber informeres, såfremt levering ikke kan ske normalt.
4.2 Levering sker normalt med LMT Transport, men 3D Printeq forbeholder sig ret til frit at skifte fragtleverandør.
4.3 Medmindre andet aftales sker levering DDP på dansk adresse.
4.4 Forsinkelse i forbindelse med levering giver ikke Køber ret til at annullere handlen. 4.5 Ved levering på paller skal kunden aflevere tilsvarende antal byttepaller til fragtmanden. Alternativt vil pallen blive faktureret til Køber efterfølgende.
Returforsendelser af indleveret produkt fra Kunde til 3D Eksperten
Indleveres eller afsendes en 3d printer til 3D Printeq til service/reperation og skal denne indleveres i forsvarligt indpakket emballage, der beskytter printeren. Ansvar for emballage til returforsendelse påfalder kunden, hvis original emballage ikke forefindes. Hvis kunde ønsker at vi – uanset manglende forsvarlig emballage at vi returforsender – påfalder ansvaret for fragtskader kunden og ikke afsender – 3D Printeq. Uden undtagelser.
Ønsker man forsvarlig returforsendelse anbefaler vi LMT Transport. Betaling for dette påfalder kunde.
5. Betaling
5.1 Betaling sker via leverandørservice, såfremt andet ikke er aftalt.
5.2 Betaler Køber ikke købesummen i rette tid, kan 3D Printeq fra forfaldsdagen beregne sig morarente med 1,5 % per påbegyndt måned.
5.3 Køber er uberettiget til at tilbageholde nogen del af købesummen som sikkerhed for opfyldelse af eventuelle modkrav vedrørende andre leverancer, og sådan tilbageholdelse vil være at betragte som væsentlig misligholdelse af aftalen.
6. Ejendomsforbehold
6.1 3D Printeq har ejendomsretten til enhver leverance indtil betaling er sket.
7. Transportskader
7.1 Ved modtagelse af varer, der har lidt skader under transporten, skal denne skade dokumenteres med foto. Fotoet indsendes til 3dprinteq@3dprinteq.dk med angivelse af, hvilke varer, der har lidt skade. Kundeservice behandler herefter sagen og arrangerer erstatningsleverance.
8. Returnering af varer
8.1 3D Printeq modtager kun varer retur efter forudgående skriftlige aftale. Varerne skal fremsendes i original, ubrudt emballage for Købers regning og risiko.
9. Følgeskader/Indirekte tab
9.1 3D Printeq er ikke ansvarlig over for Køber for nogen form for følgeskader eller indirekte tab, som måtte udspringe af eller i relation til en aftale, som reguleres af disse salgs- og leveringsbetingelser.
9.2 3D Printeq er ikke ansvarlig over for Køber for nogen form for følgeskader eller indirekte tab, som relaterer sig til 3dprintere (materialer, elektronik mv.)
10. Reklamationer
10.1 Krav vedrørende mangler, forsinkelse, produktansvar eller andre krav om erstatning skal fremsættes skriftligt til 3D Printeq uden ugrundet ophold.
10.2 Fejl ved et produkt som følge af naturligt slid, overlast, mangelfuld betjening, hændeligt uheld eller andre forhold, for hvilke Køber bærer ansvaret eller risikoen, udgør ikke en mangel. Sliddele defineres bla. som bearings, rods og andre bevægelige dele. Hertil tilføjes også de varme dele ved elektronik og 3dprint især der typisk gælder hotends, dyser, heated bed – emneplade mv. samt tilhørende glas eller anden belægning.
10.3 3D Printeq ansvar for mangler er begrænset til omlevering af den mangelfulde vare, hvis 3D Printeq vurderer at omstændigheder fra 10.2 er gældende og at manglen er gjort 3D Printeq bevidst kort tid efter levering af produktet. Med kort tid defineres få dage.
10.4 B2B er ikke omfattet af normal Dansk købelov, men herimod individuel aftale med 3D Printeq.
10.5 Returnering/returret produkter handlet B2B er 14 dage.
11. Force majeure
11.1 3D Printeq er berettiget til at annullere ordrer eller udskyde aftalt levering af varer, og er i øvrigt fri for ansvar for enhver manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, som ligger uden for 3D Printeq rimelige kontrolmuligheder som følge af aftaler som følge af krig, borgerkrig, oprør, offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud, naturkatastrofer, herunder men ikke begrænset til jordskælv, stormflod, omfattende oversvømmelse, skypumpe, vulkanudbrud samt udbredt arbejdskonflikt, brand eller lignende, som ikke burde eller kunne være forudset af parterne på tidspunktet for indgåelse af denne aftale.
12. Delvis ugyldighed
12.1 Hvis en eller flere af bestemmelserne i disse salgs- og leveringsbetingelserne kendes ugyldige, ulovlige eller uigennemførlige, skal ingen af de øvrige bestemmelsers gyldighed, lovlighed eller gennemførlighed påvirkes eller forringes deraf.
13. Tvister
13.1 Enhver uenighed eller tvist mellem parterne om forståelsen eller rækkevidden af disse salgs- og leveringsbetingelser afgøres efter dansk ret. Enhver tvist, som ikke kan løses i mindelighed, skal indbringes for retten ved 3D Printeq værneting.
Website: 3dprinteq.dk
Virksomhedens juridiske navn: Edge-Team ApS
Organisationsform: Aps CVR: 27956254
Virksomhedsadresse: Muslingevej 38 Egå 8250 Danmark
E-mailadresse: 3dprinteq@3dprinteq.dk
Telefon: 70 200 392
Virksomhedens etableringsår: 2023